The magic of bjd

De plek voor de verzamelaars/liefhebbers van Ball jointed dolls!

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

Deel | 

Suggesties en Vragen!

Ga naar beneden 
AuteurBericht
tha_queen_of_chaos
Vampier

BerichtOnderwerp: Suggesties en Vragen!   do 12 feb 2009, 16:24

Doe hier je suggesties voor dit bord!
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin*Kazuki*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Suggesties en Vragen!   di 17 feb 2009, 18:42

Er zijn nu al een aantal mensen waaronder volgens mij Rp fans. Dus mischien een idee om met eentje te beginnen? Ik zal even een goed beginnetje bedenken. Als de meeste van jullie denken dat dat nog niet zo'n goed idee is wachten we er nog even mee!
Ben benieuwd!!!
tha_queen_of_chaos
Vampier

BerichtOnderwerp: Re: Suggesties en Vragen!   wo 18 feb 2009, 13:16

Ik denk dat we nog te weinig leden hebben.
Dan word het denk ik met zo weinig mensen dat er geen vaart in zit en er niks gebeurd.
Veel mensen willen het begin volgen, en meteen erin stappen.
Misschien een kleintje met regels? Of een echt doel.
NIet zozeer een vrije RP.
Nevarim
Dwerg

BerichtOnderwerp: Re: Suggesties en Vragen!   do 19 feb 2009, 23:58

Gezien je hier vragen kwijt kunt.... wat zijn de afmetingen voor avatars en evt. banners???
Ik kan deze niet zo gauw vinden en wil binnenkort weer eens kijken of ik wat kan gaan knutselen om hier te gebruiken bij mijn profiel.

Groetjes,
Miranda
tha_queen_of_chaos
Vampier

BerichtOnderwerp: Re: Suggesties en Vragen!   vr 20 feb 2009, 19:17

Avatar's liever niet groter dan 100x100 px
Dit omdat de layout van het forum anders veranderd word.
Admin*Kazuki*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Suggesties en Vragen!   za 21 feb 2009, 17:40

Lengte maakt niet veel uit als dat iets groter is maar liever niet groter in de breette!
(De mijne is namelijk ook iets langer) thanks Chaos!
Wish
Dwerg

BerichtOnderwerp: Re: Suggesties en Vragen!   za 07 maa 2009, 17:54

Even een paar opmerkinkjes over de layout die me soms wat storen Smile

De achtergrond en de kleuren zijn enorm donker, wat niet echt past bij het thema, dat redelijk vrolijk enz is. De logo's voor die voor de nieuwe topics staan en diegenen die geen nieuwe posts bevatten zijn ook zeer verwarrend. Het is beter om kleinere iconen te gebruiken die duidelijk van elkaar verschillen. Bijvoorbeeld een kleurloze en eentje in kleur.
Je kan misschien beter proberen om een standaard template te gebruiken dat neutraal is voor iedereen en deze dan aanpassen.

De banner is redelijk groot. Niet iedereen heeft een scherm dat gigantisch groot is en een banner die een half blad vult is dan redelijk storend. Scrollen door zulke dingen moet je vermijden indien mogelijk.
Ook een opmerking, copyright, je mag niet altijd zomaar afbeeldingen gebruiken van artiesten of foto's van andere mensen en deze zonder toelating gebruiken op je website. Je kan beter een van je eigen dolls fotograferen en deze foto photoshoppen en dan gebruiken.
Een foto van een kunstwerk van V.Frances doet ook niet direct de link leggen naar dolls, alleen een foto van een doll kan dat.

Laatste opmerking, de namen van de subfora zijn vaak enorm onduidelijk.
"Een doll praat ook" is geen goede naam voor een subfora waar de mensen erover kunnen praten. Dan is de standaard saaie "algemene discussieruimte" nog toepasselijker. Je moet mensen niet verwarren met naamgeving.
Spelfouten, ik ben er zelf ook niet extreem goed in maar ik weet dat Ideeën met 3 e's geschreven is en niet met twee. Let er een beetje op als je serieus wil overkomen Smile

Ik zeg dit niet om lastig te doen enz, maar ik ben toevallig bezig aan een projectwerk over websites en usability (gebruiksvriendlijkheid) en let dan wat sneller op zulke dingen Smile
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Admin*Kazuki*
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Suggesties en Vragen!   za 07 maa 2009, 18:00

Ik zal kijken of ik er wat aan kan/ga doen! Ik wil niemand vervelen in de wegzitten etc.
Over de banner die zat bij het standaard forum. Ik heb wel een nieuwe banner (met dank aan chaos) maar die deed het eeen tijdje niet dus heb ik de standaard weer even ingesteld!
O en de achtergrond vond ik juist heel erg mooi en wel een magie tintje hebben..
Iig bedankt voor je mening en zal even kijken wat er nog gaat veranderen.
IX
Dwerg

BerichtOnderwerp: Re: Suggesties en Vragen!   zo 08 maa 2009, 22:10

Ik ben het eens met de opmerkingen die Wish heeft over het forum. Alhoewel het natuurlijk leuk is om je forum te versieren en er iets eigens van te maken, zodat jouw forum zich onderscheidt van andere, is het niet altijd even gebruiksvriendelijk. Een standaard template zou misschien beter zijn. Daar kun je altijd nog genoeg aan sleutelen om het wat persoonlijker te maken. Ook een minder drukke achtergrond zou mij persoonlijk meer bevallen, maar smaken verschillen natuurlijk.

Copyrights moet je inderdaad rekening mee houden en vooral niet onderschatten. Jij bent namelijk de verantwoordelijke voor dit forum en mede aansprakelijk. Bovendien is het eigenlijk leuker om met iets origineels te komen; dat wordt vaak meer gewaardeerd.

Onder Nieuws valt een subforum genaamd Welkom. Ondanks dat het een heel lief berichtje is dat je daar hebt geplaatst zie ik er om eerlijk te zijn het nut niet van in om voor dit ene bericht een heel subforum te maken dat verder niet gebruikt gaat worden. Zou het niet beter zijn om dat ene berichtje, genaamd Welkom allemaal!!!, onder het subforum Nieuw op het forum te plaatsen of te fuseren met het bericht waarin je de regels uitlegd?

Nou, dat was wat ik wilde melden. Het zijn slechts suggesties die niet onvriendelijk zijn bedoeld en het is jouw forum dus jij beslist wat er gaat gebeuren. Hoe dan ook, succes ermee! Smile
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Suggesties en Vragen!   

Suggesties en Vragen!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
The magic of bjd :: Nieuws :: Nieuw op het forum-
Ga naar: